חד וחלק • יום שלישי ד' חשון

חד וחלק | ד' חשון התשע"ה5 תגובות הדפסה הוספת תגובה

האזינו לתוכנית המלאה:

להורדת התוכנית המלאה לחצו כאן

  • הצטרפו אלינו לפייסבוק והישארו מעודכנים

  • כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

  • תגובות

    1. מאת שניר‏:

      תודה רבה ושבת שלום.

    2. מאת אריאל‏:

      אמשיך ואוסיף מה שאומר רבי אלחנן וסרמן הי"ד שאין פוסקים הלכה ממדרש, ועוד. הרב ידבר על כך בהרחבה בל"נ ביום שלישי הבא.

    3. מאת שניר‏:

      ישר כוח,
      בפשטות המילה "הלוואי" בעברית אינה מילה נרדפת לגעגוע.
      ואני לא חושב שיש טעם לאנוס פירוש של המילה הזאת כדי להתאימה להשקפה מסויימת.
      ברוך ה' געגועיו של הקב"ה ניצחו והוא הביא אותנו בחזרה לארץ ישראל. בה העם נמצא בתהליך שיקום קשה לאחר אלפיים נשנות גלות. בהנ"ו

    4. מאת אריאל‏:

      ערב טוב! הרב בניזרי ציטט מילה במילה מספר להגיד ולא ניסה להסתיר דבר. ב. ביקורתו של הגר"י בלאזר על הגאון הראי"ה קוק זצ"ל הייתה ברורה , שבעוד שהקב"ה אמר את דבריו מתוך געגועים לבניו, דהיינו אני כל כך מתגעגע אליהם אפילו שהם מטמאים את ארצי, אך הכוונה שגעגועים יש אך הסכמה לחטאים בוודאי שאין, שאם יש למה הגלה אותם, ואם כ"כ מתגעגע אליהם למה לא מחזירם, אלא בוודאי שכוונת הקב"ה להראות את חיבתו וגעגועיו לעם ישראל, אך למרות זאת אין הוא משיבם לארצם. זהו ההסבר הנכון בדברי המדרש, לעומת זאת מדבריו של הראי"ה קוק השתמע שהוא לקח את פשט דברי המדרש, ופירשם שלא משנה שחוטאים העיקר שיבואו לארץ ישראל ועל זה באה תגובתו החריפה של הגר"י בלאזר זצ"ל.

    5. מאת שניר‏:

      הרב סיפר בבכי מרורים על עיוות הסבר הפסוק "ותבואו ותטמאו את ארצי", בדרשתו של הרב קוק.
      חבל רק שכבוד תורתו לא ציין שמרן הרב קוק בסך הכול ציטט את דברי חז"ל מילקוט שמעוני (איכה תתרלח) ש "אמר הקב"ה הלואי יהוון בני עמי בארץ ישראל אע"פ שמטמאין אותה".

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *